Studia 2. stopnia

Kontynuuj swoją akademicką podróż

🤖

Automatyka i Sterowanie Robotów

Automatyka i sterowanie robotów to kierunek, który zdecydowanie wyznacza szlaki postępu. Studenci studiów magisterskich mają okazję zapoznać się z najnowszymi i najbardziej zawansowanymi metodami projektowania układów sterowania dla robotyki i automatyki przemysłowej. Zgodnie ze światowymi standardami uczą się różnych rodzajów sterowania. W trakcie licznych zajęć projektowych i obieralnych mają kontakt z najnowocześniejszymi urządzeniami i technologią, mogą świadomie kształtować swoje kompetencje w obszarach robotyki i automatyki przemysłowej. Doskonalą też umiejętności budowy i zastosowania systemów informatycznych, np. w sieciach przemysłowych, przetwarzaniu danych, w sieciach Web. Są przygotowywani do samodzielnej pracy badawczej, np. uruchamiają unikalne układy sterowania na kartach DSP, lub tworzą i badają własne systemy robotyczne.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

⌨️

Computer Science and Information Technology

Computer Science and Information Technology jest wyjątkowym kierunkiem prowadzonym całkowicie w języku angielskim. Studia w tym zakresie przedstawiają najnowszy stan wiedzy z zakresu jednej z najpopularniejszych i najprężniej się rozwijających dziedzin. Studenci zdobywają szerokie kwalifikacje z projektowania systemów informatycznych, tworzenia i testowania oprogramowania, przetwarzania i analizy danych. Studia przygotowują do rozwiązywania złożonych problemów technicznych oraz wyzwań, jakie niesie ze sobą ta nowoczesna i szybko rozwijająca się branża.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

📲

Elektronika i Telekomunikacja

Kierunek elektronika i telekomunikacja jest oparty na koncepcji uczenia projektowego (Project Based Learning), ze szczególnym naciskiem na kompetencje praktyczne i aplikacyjne, elastyczność oraz możliwość indywidualnego rozwoju. W pierwszym semestrze studenci realizują zespołowo projekt autonomicznego systemu elektronicznego, rozwijający wiedzę i umiejętności z obszaru elektroniki (projektowania układów, systemów mikroprocesorowych, sensorów i aktywatorów) oraz telekomunikacji (przetwarzania sygnałów, łączności bezprzewodowej, Internetu rzeczy - IoT). Projektowi towarzyszą przedmioty dodatkowe, których tematyka i poruszane zagadnienia znajdują bezpośrednie zastosowanie przy jego realizacji.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

☎️

Elektronika i Telekomunikacja (Applied Electronics)

Proponowane studia anglojęzyczne są studiami wspólnymi Politechniki Łódzkiej (PŁ) i Uniwersytetu im. Fryderyka II w Neapolu (UNINA), w których uczestniczą dwie grupy studentów z obu uczelni i przemieszczają się pomiędzy nimi. Ze strony PŁ są to studenci specjalności Applied Electronics, rozpoczynający studia na I semestrze na naszej uczelni. Semestry II i III są wspólne dla obu grup i odbywają się kolejno w Łodzi i Neapolu. Ostatni semestr (dyplomowy) studenci PŁ spędzają w Neapolu, gdzie przygotowują i bronią pracę dyplomową. Program specjalności został przygotowany wspólnie przez PŁ i UNINA na podstawie rozeznania się w potrzebach przemysłu elektronicznego i mikroelektronicznego krajów UE i różni się istotnie od programu studiów polskojęzycznych.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

🦾

Elektrotechnika

Elektrotechnika to kierunek dla tych, którzy zdobyli już podstawową wiedzę i umiejętności na studiach pierwszego stopnia i chcą uzyskać nowe perspektywy. Program nauczania pozwala nie tylko uzupełnić posiadane wykształcenie, ale także zdobyć specjalistyczne kompetencje w jednym z trzech obszarów do wyboru: automatyka i metrologia, elektroenergetyka oraz technologie internetowe w mechatronice. W zależności od wyboru specjalizacji program skupia się na kształceniu w konkretnych obszarach zawodowych, choć zawiera także przedmioty niezbędne do zrozumienia dziedziny, jaką jest elektrotechnika w całości, takie jak elektromechaniczne systemy napędowe czy sieci komputerowe. Studenci poznają także metody pomiarowe oraz metody optymalizacji.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

📱

Human-Computer Interaction

Ukończenie kierunku HCI, realizowanego w języku angielskim, daje niepowtarzalną okazję na zdobycie szerszych niż tylko techniczne, kompetencji ze styku informatyki i nauk społecznych. Studiowanie HCI pozwala nabyć i rozwinąć umiejętności projektowania rozwiązań i usług opartych na najnowszych technologiach informatycznych i robotycznych. HCI przygotowuje do samodzielnej pracy z urządzeniami i technologiami, także tymi, które powstaną w przyszłości, a także daje kompetencje do prowadzenia ich systematycznych testów, ewaluacji oraz optymalizacji pod kątem użytkowników końcowych. W krajach wysoko rozwiniętych technologicznie m.in. w Niemczech, Francji, USA, Singapurze czy Japonii, gdzie innowacyjna gospodarka oparta jest w dużej mierze na kadrach inżynierskich ze ścisłym wykształceniem technicznym, od kilkunastu lat wspiera się model transformacji kształcenia i rozwoju HCI.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

🖱️

Informatyka

Celem kształcenia na studiach II stopnia na kierunku informatyka jest nie tylko przekazanie uzupełniającej i pogłębionej wiedzy z zakresu informatyki, lecz także dalsze poszerzanie wiadomości odnoszących się do problemów związanych z przetwarzaniem, składowaniem, przesyłaniem i bezpieczeństwem informacji w formie elektronicznej. Studia pozwalają zdobyć umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów, występujących w trakcie realizacji interdyscyplinarnych projektów inżynierskich i prac naukowo-badawczych. Program skupia się na rozszerzeniu dotychczasowej wiedzy z zakresu matematyki i informatyki, ale także umożliwia ukierunkowanie swojego wykształcenia w stronę konkretnej dyscypliny. Spośród oferty przedmiotów obieralnych mogą wybrać interesujące zajęcia, takie jak metody przetwarzania Big Data czy koncepcje uczenia maszynowego.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

🧬

Inżynieria Biomedyczna

Inżynieria biomedyczna należy do jednej z najbardziej innowacyjnych dziedzin gospodarki związanej z rozwojem i doskonaleniem produkcji, efektywnym wykorzystywaniem materiałów oraz obsługą urządzeń, a także systemów stosowanych w diagnostyce, terapii oraz rehabilitacji medycznej. Jest jednocześnie jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin nauki na świecie. Koncentruje się mocno na człowieku, zwłaszcza że lepszy sprzęt medyczny ma na celu udoskonalenie leczenia i diagnozowania, a także poprawianie jakości życia. Należy pamiętać, że społeczeństwo się starzeje, a polityka państw mocno skupia się na kwestiach zdrowia, co przekłada się na duże zapotrzebowanie na sprzęt medyczny. Program nauczania uwzględnia wymagania, które kreuje współczesny rynek. Zawiera nie tylko przedmioty z pogranicza biologii i medycyny, ale także zarządzania i organizacji badań czy systemu oceny wyrobów medycznych.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

Mechatronika

Na kierunku mechatronika studenci nabywają pogłębioną wiedzę oraz umiejętności w interdyscyplinarnych obszarach. Studia przygotowują do pracy z wykorzystaniem systemów wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, przetwarzania danych za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji, a także do współtworzenia autonomicznych robotów i pojazdów, poruszających się po terenie firmy. Na kierunku można zyskać wyspecjalizowaną wiedzę z zakresu wykorzystania algorytmów uczenia maszynowego oraz digitalizacji procesów przemysłowych. Studenci mają możliwość elastycznego kształtowania profilu swojego wykształcenia poprzez wybór przedmiotów obieralnych, rozwijających obszary wiedzy spójne z najnowszymi trendami i potrzebami innowacyjnego przemysłu. Ważnym elementem kształcenia jest kształtowanie umiejętności posługiwania się technicznym językiem obcym.

~ Źródło: Politechnika Łódzka

Sztuczna Inteligencja i Uczenie Maszynowe

Proponowany przez nas kierunek studiów to oferta uzyskania kompetencji niezbędnych do samodzielnego tworzenia "inteligentnych" algorytmów, maszyn i urządzeń. Studenci nie tylko uzyskują wiedzę na temat najnowszych technologii, ale także poznają sposoby tworzenia systemów potrafiących rozwiązywać skomplikowane problemy, wspomagających lub zastępujących człowieka w realizacji zadań, u których podstaw leżą fundamentalne, wyższe umiejętności: rozumienie treści, przewidywanie i planowanie, podejmowanie decyzji oraz wykonywanie akcji. Absolwenci dowiedzą się, jak uczyć algorytmy lub jak sprawić, by mogły one uczyć się same, a także jak rozwiązywać zadania w obiektywnie najlepszy możliwy sposób oraz radzić sobie z nieprzewidywalnością i niepowtarzalnością, typową dla rzeczywistego świata. Proponowany przez nas model kształcenia to ścisłe powiązanie budowanych od podstaw, teoretycznych fundamentów dziedziny, z praktycznym wykorzystaniem przekazanej wiedzy, realizowanym poprzez zajęcia o charakterze laboratoryjnym oraz projektowym.

~ Źródło: Politechnika Łódzka